Ahad, 11 April 2010

Merajuk Dipujuk


Semalam..

Dalam sejarah 'Efrina'..buat pertama kali, chentaku tengking pada aku. jjrnya saat aku dgr die tengking aku, aku rase dunia aku gelap n tibe2 air mata yang aku cuba tahan utk tak jatuh turun tanpa henti. Hanya satu perkataan yg terkeluar dari mulut aku ketika itu. ' Pa tengking ma?Tp knp?Bsr ke kesalahan ma sampai pa xblh ckp elok2'. Jjrnya xde niat utk aku tgr kslhn die tp cara die buat aku rase terhina dan cinta aku xmmpu lmbutkan hati die ketika marah. Aku time kslhn aku.

Lepas insiden hitam tue berlaku, chentaku mula memujukku. Die sggup dtg dr Shah Alam ke Selayang utk pujuk aku walaupun mse tue jam pukul 1.00pg. Aku rse serba salah n aku cube kol die n lrg die dtg. Bkn xmahu tp aku lagi risau ttg kslmtn die. Aku kol die hggalah saat die agkt telefon n beritahuku die berada di stesen minyak Shell. Sewaktu itu, entah knp tatkala dgr suara die, hati aku berbunga tp perasaan mrhku ttp ade. Tetibe aku katakan ' aku xnak jumpe die '. Mgkn krn terlalu mrh tp cinta aku ttp padanya. Namun ape yg mengejutkan aku..aku teibe dgr suara chentaku...'ma..ma..ma..' dan terus hlg. Jantung aku berdebar dan Allah jer tahu keadaan aku mase tue. Aku try kol die n tiada jwpn. Hampir 10 minit aku cube kol die tp maseh tidak dijawab. Slps 15minit berlalu, aku kol n akhirnya ada yg menjawab. Aku mnedengar suara chentaku bgtu lemah dan die memberitahu pdku die pitam tadi. Jantungku dr tadi berdebar hlg pelahan - lahan dan mase itu baru aku tahu..aku xmmpu khlgn die, aku maseh perlukan chentaku..krn aku terlalu cintakan die...n hbgn kami baik...!!!!


Keesokkan harinya...

Esoknya aku dan chentaku pegi date...then u all nak tau x, die wat surprise yg aku rase nilah dalm hdop ku..rase bahagia n dihargai. Die bg flower warna fav aku ag..die mnta maaf sgt2 psl smlm. Aku lh nmpk yg die btol2 minta maaf. Ape lg, hati 'efrina' pun cairlah..n hari itu hbgn kami makin rapat n aku dapat rasekan cinta kami utuh n tiada cket pun perasaan benci terhadap dirinya. Aku terlalu cintakan die melebihi diriku sendiri...PA..MA CINTAKAN PA SEPENUH HATI MA..!!!

1 ulasan: